poniedziałek, 17 grudnia 2018

Ginekolodzy

"GINEKOLODZY- 

Tajemnice Gabinetów"




Autor- Iza Komendołowicz
Liczba stron- 320
Wydawca- W.A.B
Rok wydania- 2018
Kategoria- Literatura faktu


OPIS:


Jakie dramaty rozgrywają się za zamkniętymi drzwiami gabinetów?

Ginekolog przyjacielem kobiety czy oportunistą nastawionym na zysk? Oto zbiór rozmów z lekarzami tej specjalności, ujawniającymi się z nazwiska oraz występującymi anonimowo, a także z ich pacjentkami. Wyłania się z nich szokujący obraz środowiska kształtowanego przez rozmaite, nie tylko medyczne okoliczności.

Materiał książki zbudowany jest na opisach intrygujących, bulwersujących przypadków medycznych. Czy w Polsce można wynająć surogatkę? Jak rodzą gwiazdy? Czy można zostać matką po pięćdziesiątce? Gdzie można dokonać aborcji? Co to jest klauzula sumienia i kto ją podpisał? Ile kosztuje błąd medyczny? Dlaczego kobiety wolą leczyć się u mężczyzn? Jakie dramaty rozgrywają się za zamkniętymi drzwiami gabinetów?


RECENZJA:
  

Tę książkę ze względu na interesującą mnie tematykę medyczną wiedziałam, że muszę mieć i przeczytać. Jakoby, że byłam totalnie wchłonięta w tą tematykę bo chwilę wcześniej skończyłam Mali Bogowie, bez chwili namysłu sięgnęłam właśnie po nią.
W książce tej autorka postanowiła przybliżyć czytelnikom realia pracy polskiego ginekologa-położnika. Pokazuje też jak duże braki w podstawowej wiedzy mają niektórzy ludzie. Mam tu na myśli ten cytat "Ale zaszłam w tę ciążę w czasie stosunku przerywanego." "Proszę pani, to nie jest najlepsza metoda antykoncepcji"- odpowiadam. "Panie doktorze, czy jeśli mieliśmy stosunek przerywany, to dziecko urodzi się w całości?" Czytając to nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać.
W mediach coraz częściej mówi się o badaniach, profilaktyce a mimo wszystko wiele kobiet obawia się wizyty u ginekologa bądź po prostu to zaniedbuje tłumacząc się 
brakiem czasu itd. 
Jak dla mnie super, że Pani Iza Komendołowicz również poruszyła tak wiele kontrowersyjnych tematów. Przedstawiając je w obszerny i rzetelny sposób 
W książce został również poruszone temat in vitro, poronień i antykoncepcji. Zawarte były tu tylko prawdziwe przypadki medyczne dlatego byłam szoku czytając o kobiecie która do samego porodu nie wiedziała, że jest w ciąży ale jak widać i takie sytuacje mają miejsce.

PODSUMOWANIE:

Polecam tę książkę każdej kobiecie, która chciałaby pogłębić swoją wiedzę na temat ginekologii, każdej która planuje powiększyć rodzinę i każdemu kogo taka tematyka interesuje. Na pewno nie będzie to czas zmarnowany. Czyta się ją szybko i przyjemnie mimo trudnych tematów.



                                                                                        






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz