poniedziałek, 17 grudnia 2018

Co z ciebie za matka

"CO Z CIEBIE ZA MATKA"

Autor- Paula Daly
Tytuł oryginału- Just What Kind Of Mother Are You
Liczba stron-
416
Wydawca-
Prószyński Media
Rok wydania-
2013
Tłumaczenie-
Janusz Ochab
Kategoria-
Sensacyjne/Thrillery


OPIS:
Wyobraź sobie, że dziecko twojej przyjaciółki znika. A ty jesteś temu winna... Dokładnie taka sytuacja spotyka Lisę Kallisto, zapracowaną matkę trojga dzieci. Wystarczyło jedno drobne niedopatrzenie, by jej życie zamieniło się w koszmar. Dręczona poczuciem winy i publicznie potępiona przez rodzinę dziecka, Lisa postanawia naprawić swój błąd. Wkrótce przekonuje się, że spokojne miasteczko, w którym mieszka, wcale nie jest takie, jak sobie wyobrażała…Jak chwila nieuwagi i jeden błąd mogą zaważyć na reszcie życia? Jak daleko można się posunąć, by dopiąć swego? Czy można być jednocześnie idealną matką i realizować się zawodowo bez szkody dla dziecka? Jaką Ty jesteś matką?

RECENZJA:
Swoją recenzje tej książki zacznę od tego co sprawiło, że MUSIAŁAM ją mieć.
Pierwsze co przyciągnęło moją uwagę to okładka. Na pierwszy rzut oka są to zwykłe dziecięce buciki, ale klimat tej okładki wywołał we mnie bliżej nieokreślony niepokój. To właśnie ona zmusiła mnie do przeczytania opisu książki. Po zapoznaniu się z opisem, wiedziałam, że jeżeli jej nie nabędę i nie przeczytam to nie będę mogła spać po nocach.
Ta książka jest mi szczególnie bliska ponieważ też jestem mamą, wiem ile przy dzieciach jest obowiązków i że czasem doba jest za krótka, dlatego łatwo mogłam wczuć się w sytuację głównej bohaterki Lisy.
Lisa jest mamą trójki dzieci, pracującą w schronisku dla zwierząt. Jest kobietą przemęczoną, zabieganą, z zaniżoną samooceną i nie wierzącą do końca w to że jest dobrą mamą. Według niej każda inna mama jest lepsza niż ona. Od pięciu lat przyjaźni się z Kate i czasem zazdrości jej tego co ma, pięknego domu, tego że nie musi pracować i przejmować się problemami życia codziennego, że o ich dobrobyt dba jej mąż, a ona ma tylko ładnie wyglądać i zajmować się dziećmi.
Pewnego dnia ich przyjaźń zostaje wystawiona na ciężką próbę gdyż ginie córka Kate w momencie w którym powinna być pod opieką Lisy. Co stało się z Lucindą? Czy uciekła? Została uprowadzona? Czy żyje? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.
"Co z Ciebie za matka" to historia wciągająca od pierwszych stron. Zaginiona dziewczynka, zrozpaczeni rodzice, Lisa oskarżana o zaginięcie dziecka, żona ukrywająca sekret przed swoim mężem, motyw pedofila i ogromne wyrzuty sumienia Lisy. Zakończenie książki wręcz wbiło mnie w fotel. Nigdy nie spodziewałabym się takiego zwrotu akcji.
Czasem wydaje nam się, że ktoś…nasz znajomy, sąsiadka itp. mają lepsze życie niż my, ale nie zawsze musi tak być. Mogą to być tylko pozory stworzone dla otoczenia i to właśnie pokazała mi książka „Co z ciebie za matka”.

PODSUMOWANIE:
Reasumując polecam tą książkę z całego serca wielbicielom thrillerów psychologicznych i kryminałów, ponieważ przedstawiona historia jest bardzo ciekawa i pisana przystępnym, łatwym językiem co sprawia że czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie. Stanowi również przesłankę by nie ufać zbytnio innym ludziom.


https://aschlee-recenzuje.blogspot.com/2019/05/co-z-ciebie-za-matka.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz