wtorek, 31 grudnia 2019

Świąteczny dyżur

"ŚWIĄTECZNY DYŻUR"

Autor - Adam Kay 
Liczba stron - 176
Wydawca - Insignis
Rok wydania - 2019
Tytuł oryginału - Twas The Nightshift Before Christmas
Tłumaczenie - Katarzyna Dudzik
Kategoria - Biografia, Autobiografia, Pamiętnik


OPIS:
Idą święta, gęsi przybierają na wadze, jednak prawie półtora miliona lekarzy i pielęgniarek zatrudnionych w brytyjskiej publicznej służbie zdrowia będzie musiało stawić się w pracy także w Boże Narodzenie.
W tej książce Adam Kay wraca do swoich dzienników i dzieli się z czytelnikami komicznymi, choć niejednokrotnie poruszającymi historiami, które rozegrały się za błękitną kotarą w okresie świąt.
Świąteczny dyżur to list miłosny adresowany do wszystkich, którzy spędzają ten najpiękniejszy czas w roku na pierwszej linii frontu publicznej służby zdrowia, wyciągając zaklinowane bobasy i bombki z różnych otworów ciała pacjentek.


RECENZJA:
Nie od dziś wiadomo, że książki medyczne przyciągają mnie jak magnes. Zazwyczaj mają pierwszeństwo przed każdymi innymi, no chyba, że czas lub zobowiązania  
każą im poczekać 😉 . Takim oto sposobem po dwóch książkach świątecznych przyszedł czas  na "Świąteczny dyżur". Czytałam o tej książce różne opinie. Jedni czytelnicy byli zadowoleni inni wręcz przeciwnie.  Było całkiem sporo opinii, że nie dorasta poprzedniej książce autora do pięt... ja niestety ich nie porównam, bo "Będzie bolało" jeszcze przede mną 🤷🏻‍♀️. Na Instagramie widziałam, że wiele osób czytało ją w Święta. Ja wtedy pochłonięta byłam innymi książkami, ale teraz w końcu nadszedł mój czas na dyżur z nią 😁 . Kiedy ją czytałam miałam wrażenie, że ludzie znajdujący się w moim otoczeniu czasem dziwnie na mnie patrzą, kiedy rechotam sama do siebie 🐸, ale niektóre historie i teksty autora były przezabawne i na prawdę ciężko było pohamować śmiech. Znajdziemy tu wiele ciekawych opisów przypadków z jakimi, musiał zmierzyć się Autor będąc  
jeszcze wtedy lekarzem.  Poza zabawnymi historiami, które spotkały Adama Kaya w pracy podczas dyżurów świątecznych i noworocznych na końcu znajduje się krótki apel, w którym autor opisuje co pacjenci mogą, a nawet co powinni zrobić, żeby ludziom pracującym w te Święta było nieco lżej 😉 i serio nie jest to jakaś skomplikowana prośba...czasem wystarczy się po prostu powstrzymać przed dziwacznymi pomysłami, a z własnego doświadczenia wiem, że takich ludziom nie brakuje 🤭🤫 
Jeżeli pierwsza część jest lepsza niż ta to obowiązkowo w najbliższym czasie będę  
musiała po nią sięgnąć 😍 . Jedyny minus tej książki jakiego się dopatrzyłam to taki,
 że za szybko się skończyła 😟 
A Wy czytaliście już "Świąteczny dyżur"? 

PODSUMOWANIE:
Książkę polecam wszystkim, którzy korzystają z pomocy lekarzy, pielęgniarek czy innego personelu medycznego. Dzięki niej dowiecie się z jakimi przypadkami, czasem dziwnymi, a czasem trudnymi spotykają się lekarze pracując wtedy, kiedy większość ludzi odpoczywa i zasiada do świątecznych stołów. Pamiętajcie, możecie im pomóc i pozwolić, by ich dyżury były spokojniejsze. Wystarczy tylko przewidywać skutki swoich działań, a z szalonymi pomysłami wstrzymać się choć w Wigilię :)  


 



 



4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Gratuluję i pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :-)

      Usuń
  2. Okładka wskazywała mi na to, że jest to jakiś romans.. A to proszę biografia :) Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń