niedziela, 1 grudnia 2019

GULU- Pamiętne lato

"GULU- Pamiętne lato"



Autor- Julius Throne
Liczba stron-794
Wydawca- Novae Res
Rok wydania- 2019
Kategoria- Kryminał, Sensacja, Thriller


OPIS:
Gdy ratunek przychodzi znienacka, możesz być pewien, że to początek kłopotów. Rok 1981, Belmont Bay, mała miejscowość na wschodzie USA. Jim Stanford jest nieśmiałym, otyłym czternastolatkiem, który doświadcza dręczenia ze strony rówieśników. Pewnego dnia podczas ucieczki przed napastnikami, chłopak zostaje uratowany przez Gulu – tajemniczą postać, która kusi go obietnicą zmiany życia na lepsze. Jim przyjmuje nieoczekiwaną pomoc i odtąd miasteczko nachodzi fala wypadków tych, którzy mu się narazili. Gdy chłopak zauważy w końcu, jak wiele ofiar pochłaniają tragiczne wydarzenia, na uratowanie Belmont Bay może być już za późno…

RECENZJA:
To był 9 listopada 2019. Na maila dostałam wiadomość z propozycją zrecenzowania książki „GULU- Pamiętne lato” od  jej Autora Juliusa Throne. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo się ucieszyłam, tym bardziej, że jest to jego pierwsza książka, a sam Throne rozpoczyna dopiero swoją przygodę z pisarstwem. Gdy wreszcie otrzymałam swój egzemplarz, po otwarciu przesyłki przywitał mnie prawie 800 stronicowy grubasek. Nie zwlekałam długo, żeby się zabrać do czytania. I wiecie co Wam powiem ? jest mi bardzo miło ,że miałam tę przyjemność i szczęście by móc ją przeczytać i teraz Wam zrecenzować.
Po przeczytaniu kilku opinii na temat tej książki które mówiły o długich i nudnych opisach i rozdziałach, po tym gdy zobaczyłam samą książkę, prawie 800 stron pisaną drobnym drukiem bałam się że moje wrażenia będą takie same. Gdy teraz jestem już po lekturze, mogę szczerze powiedzieć, że według mnie komentarze na temat „GULU” były niesłuszne. Owszem jest w niej dużo opisów, ale odbieram to tylko na plus, ponieważ dzięki nim mogłam w pełni poznać tę historie, zobaczyć wszystko, to o czym pisał Julius Throne. Osobom, którym przeszkadzają długie opisy w książkach, polecam czytanie streszczeń bądź recenzji spojlerów. Moim zdaniem dobra historia, to szczegółowo i dokładnie przedstawiona historia.
Głównym bohaterem jest Jim Stanford, otyły czternastolatek, który walczy z przeciwnościami losu, w szczególności z trójką szkolnych chuliganów, którzy go prześladują. Pewnego dnia gdy jeden z prześladowców Jima wręcz zagraża jego życiu, chłopak poznaje tajemniczą postać która oferuje mu swą pomoc. Gdy Jim ją przyjmuje wszystko staje się inne, już nic nie będzie jak dawniej , już nikt nie może czuć się bezpiecznie 💀💀💀. Throne świetnie ukazuje przemianę  Jima z ofiary skazanej na cierpienie i poniżanie, w „łowce”, który żywił się cierpieniem osób które go nękały.
Od samego początku „GULU- Pamiętne lato” wciągnął mnie bez reszty. Każdą wolną chwile poświęcałam na to, by zgłębiać tajemnicę, którą kryje ta książka. Autor świetnie opisuje miejsca w których dzieje się akcja. Po prostu widziałam w głowie to wszystko co czytam. Bardzo dokładne opisy postaci i ich cech charakteru. Dokładnie i przerażająco przedstawione miejsca zbrodni. Naprawdę świetna robota, po raz kolejny czytając książkę miałam wrażenie, że znajduję się w centrum wydarzeń. Bardzo podobało mi się również przedstawianie historii z perspektywy różnych bohaterów, ciekawy i udany zabieg zastosowany przez Throne.
Muszę zwrócić uwagę na jeszcze jedna bardzo istotną rzecz i podziękować za nią Autorowi. Przyjemnie opisane przygody, których doświadcza główny bohater i jego przyjaciele.  Dzięki tej książce mogłam się cofnąć do czasów mojego dzieciństwa. Beztroskie młodzieńcze wygłupy, dni pełne przygód, „Bazy” w krzakach itp.
Z rozdziału na rozdział w „GULU” narasta napięcie, ciekawość co stanie się za chwilę. Kto będzie następny? Kogo spotka kara za złe zachowanie? Czy wszystko skończy się dobrze , czy może dojdzie do ogromnej tragedii? Sami poszukajcie odpowiedzi na te pytania.

PODSUMOWANIE:
Reasumując, z przekonaniem mogę powiedzieć że doczekałam się dnia i dostąpiłam zaszczytu poznania świetnego Autora i jego twórczości. Bez zawahania mogę przyznać, że „GULU- Pamiętne lato” to bardzo dobra książka. Bez zastanowienia dodam również, że doczekaliśmy się i mamy w końcu swojego polskiego Stephena Kinga. Sam Julius Throne pisze jak profesjonalista, a nie początkujący Autor książek.  Wiec jeżeli lubicie dobre historie, tajemnice i grozę w tle, jesteście fanami książek Stephena Kinga, koniecznie musicie przeczytać „GULU- Pamiętne lato”, jej Autor zabierze Was w nieznany Wam dotąd świat. Dowiecie się, że karma zawsze wraca lecz pięć razy mocniej, a żadna wyrządzona krzywda nie pozostanie bez echa.  Sprawiedliwość dopadnie w końcu nas wszystkich.  Ja swój czas spędzony z tą książką uważam za naprawdę udany i już nie mogę doczekać się jej kontynuacji.

Autorowi, Panu Juliusowi Throne, jeszcze raz serdecznie dziękuję za możliwość recenzji książki. To ogromny zaszczyt móc poznać Pana i pańską twórczość 🌷🌹🌷🌹.
































                                                                                        



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz