niedziela, 31 maja 2020

Trudny przypadek



"TRUDNY PRZYPADEK" 

Autor - Marianna Fijewska
Liczba stron - 224
Wydawca - Wielka Litera
Rok wydania - 2020
Kategoria - Literatura faktu

OPIS: 
Chirurg, internista, ginekolog. Psychiatra z kilkudziesięcioletnim stażem pracy i początkujący stażysta w hospicjum. Pielęgniarka wysłana na misję medyczną do trawionej wojną Libii i dentysta gwiazd show-businessu. Psychodietetyczka oraz lekarka — właścicielka prosektorium. Opowiadają o pacjentach i przypadkach, których nigdy nie zapomną. O chłopcu, który wierzył, że gdy schudnie, zostanie oddany niewydolnej wychowawczo matce. O dziewczynie, która wolała iść na randkę niż ratować własne zdrowie. O kobiecie z Afryki, którą tamtejszy poziom medycyny skazał na śmierć, chociaż jej choroba jest wyleczalna w krajach Zachodu. O setkach nieboszczyków, którzy w prosektoriach są traktowani gorzej niż niepotrzebne przedmioty. Opowieści o pracy na styku nauki, wiary i nadziei. Przypadki, które zdarzają się raz na milion. Nadal budzą emocje i prowokują niedające spokoju pytanie:
Czy dla tego pacjenta zrobiłem wszystko, co w mojej mocy?

RECENZJA: 
Kto mnie zna wiedział, że obok tej książki na pewno nie przejdę obojętnie. Autorka rozmawia tu z lekarzami różnych specjalizacji m.in. ginekologiem, chirurgiem, stomatologiem, internistą, pediatrą, a także pielęgniarką wysłaną na misję. Rozmowy te są o pacjentach i wydarzeniach, których ci medycy nigdy nie zapomną. Mimo tego że poruszane są tu trudne przypadki, a historie nie zawsze kończą się happy endem przeczytałam ją w ekspresowym tempie. Najbardziej zapadł mi w pamięć rozdział "Kalosze" i "Piekło przy Królowej Jadwigi". Dlaczego akurat te dwa rozdziały? A no dlatego , że w "Kaloszach" pokazane było w dokładny sposób jak wygląda walka o życie pacjenta na misji. Domyślałam się po co te kalosze, lecz miałam nadzieję, że to tylko moja wybujała wyobraźnia, okazało się jednak, że moje przypuszczenia się sprawdziły, ale nie będę za wiele zdradzała by nie psuć Wam zabawy😉 Natomiast "Piekło przy Królowej Jadwigi" przypomniały mi moje początki pracy. Byłam w podobnej sytuacji i tylko dzięki długiej rozmowie i wsparciu mojej opiekunki jakoś przetrwałam te trudne początki. To, że te dwa rozdziały utkwiły w mojej pamięci nie oznacza iż cała reszta była nudna. Wręcz przeciwnie. Przy tej lekturze nie nudziłam się ani chwili, za to poznałam wiele ciekawych historii dających dużo do myślenia 😉 Polecam całym sercem 💓💓

PODSUMOWANIE:
Reasumując, polecam tę książkę wszystkim czytelnikom, a dla tych których interesuje tematyka medyczna będzie to nie lada gratka. "Trudny przypadek" to kolejna książka, którą warto jest mieć w swojej kolekcji. Na pewno nie będziecie narzekać na nudę, a niektórzy dzięki niej może zmienią swoje zainteresowania 😉😉.



trudny, przypadek, recenzja, opinia, książki, ksiazki, marianna, fijewska, recenzje, opinie, ocena, oceny, blogger, książkowy, świat, aschlee,

trudny, przypadek, recenzja, opinia, książki, ksiazki, marianna, fijewska, recenzje, opinie, ocena, oceny, blogger, książkowy, świat, aschlee,

trudny, przypadek, recenzja , ksiazki, marianna, fijewska, książki , opinia , recenzje, opinie, ocena, oceny, blogger, książkowy, świat, aschlee,



 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz